be bright, brief and be gone.

Kort, helder en klaar! Klinkt makkelijker dan gezegd, maar is wel vaak essentieel in communicatie. Werken volgens het 3B-concept geeft je de handvatten om te kijken naar je merk en deze op effectieve wijze te communiceren aan je publiek.

werk volgens het 3b-concept

keep it simple and stupid.

be bright.

In een wereld waar snel zakendoen en concurrentie een grote rol speelt. Daarom is het cruciaal dat we de juiste informatie samenbrengen die aanspreekt bij de motivatie van het publiek. We moeten communiceren wat het oplevert en de inhoud hierop aanpassen. ‘Als je wilt overtuigen,’ zei Benjamin Franklin, ‘moet je een beroep doen op interesse in plaats van op intellect.’ Oftewel be bright!

be brief.

We moeten onze berichten (communicatie) beknopt, georganiseerd en on-topic houden. Een gerichte boodschap heeft altijd meer impact. Aandacht en tijd is schaars; je hebt slechts enkele minuten of in veel gevallen seconden om in verbinding te komen met je publiek. Dus gebruik het verstandig. Daarnaast kan een goede afbeelding vaak meer dan duizend woorden zeggen, dus laten we (vooral) visueel worden.

be gone.

Less is more. Als we helder en kort zijn, kunnen we onze boodschap binnen de gestelde tijd overbrengen en ons publiek overtuigen. Het is de sleutel tot een impactvolle boodschap! Sluit af met actiestappen. Wat moet jouw publiek doen, maak het concreet en specifiek.