een helder verhaal, toch.

Merkbaar hanteert een helder pitchbeleid. We doen graag mee aan een pitch als daar een nette vergoeding tegenover staat en er een goede briefing aan vooraf gaat. Wij volgen hierbij de aanbevelingen van de Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers (BNO). We zijn van mening dat je een creatie en communicatiebureau niet gratis aan het werk kunt zetten omdat we in de tijd dat we pitchen, niet voor onze eigen trouwe betaalde klanten kunnen werken.

de functie van pitchbeleid

laten we eerlijk zijn.

de functie van pitches

Een pitch is tot stand gekomen om opdrachtgevers kennis te laten maken met ontwerpbureaus waarmee ze nog nooit hebben samengewerkt en waarmee ze een langdurig samenwerking willen aangaan. Het is niet de bedoeling binnen bestaande relaties ‘een wedstrijdje uit te schrijven’ tussen meerdere bureaus om zo op een goedkope manier verschillende ontwerpen te kunnen krijgen.

werkwijze

Wij werken persoonlijk, vanuit de doelstellingen van de klant en daar baseren wij ons advies en onze producten op. Zo komen wij tot de oplossing van een juiste mix, visie en creativiteit, het gaat immers om het resultaat van de opdrachtgever. Dit is een proces waarbij intensief wordt samengewerkt tussen Merkbaar en opdrachtgever. Dat kan bijna nooit in een wedstrijdpitch tot uiting komen, vandaar ons pitchbeleid.

voorbeeld

Wanneer je bijvoorbeeld aan drie advocaten vraagt ‘doe me alle drie alvast je pleidooi, dan kan ik daarna kiezen welke ik ga betalen en gebruiken.’ Denkt u dat de advocaten hieraan zullen meewerken?

building. better. brands.

Het kiezen van de juiste reclameuiting kan een uitdaging zijn. Bij ons draait alles om het bouwen van betere merken. Wij helpen jou om van klanten echte fans te maken. Hoe? Met een krachtige combinatie van marketing, merkstrategie, contentcreatie en brand design. Samen bouwen we aan een merk dat eruit springt en blijvende impact maakt. Building better brands – dat is waar we voor staan.